METAL TOP 100 037/100 Accept - Restless and Wild
METAL TOP 100
37/100 - Accept - Restless and Wild
Brain - 1982
Pokud budeme hledat desku, která dokáže definovat německý Heavy metal osmdesátých let, bude "Restless and Wild" patřit k favoritům výsledku hledání. Říká se, že třetí deska je pro kapelu zlomová. V případě Accept to byla čtvrtá.
Oproti albu "Breaker" se přitvrdilo, outfit kapely doplnily maskáče a produkci si vzal na starosti Udův bývalý kumpán Michael Wagener. Byť je na obalu alba uveden jako kytarista Hermann Frank, ve skutečnosti nahrál všechny kytary na albu Wolf Hoffmann, Frank se totiž ke kapele přidal sice před vydáním alba, ale až po ukončení studiových prací.
Deska rychle po vydání (4.10.1982) sice poměrně slušně zabodovala v Evropě, (možná právě proto, že éra NWOBHM byla na mohutném vzestupu), ale za oceánem se ji nikdy nepodařilo nějak zásadně prorazit. Mimo jiné možná i částečně kvůli US verzi obalu, jenž koncertním motivem mohl evokovat dojem "jen nějakého" živáku. Nemuselo je to mrzet, na starém kontinentu totiž stoj jménem Accept chytl pořádné točky.
Udo Dirkschneider o Restless and Wild:
"Myslím,
že na prvních dvou albech jsme se hledali.
A s Breakerem,
to jsem vždycky říkal, začal zvuk Accept. Pak přišlo "Restless and Wild". Mnoho
lidí říká, že je to nejlepší album Accept. Sám nevím, možná je to díky tomu, že
se nám povedlo na jedné desce udělat věci jako "Fast as a Shark", "Princess of
the Dawn", nebo "Restless and Wild". Ale lidi za mnou chodí a říkají mi "Tohle
bylo album, které mně inspirovalo. Proto jsem začal dělat hudbu. Chtěl jsem být
jako vy." m jsem se inspiroval a přimělo mě začít dělat hudbu. Chci být
takový.' Co na to říct? Těší mně to, a
svým způsobem jsem hrdý na to, že Accept přispěli ke startu něčí kariéry."