METAL TOP 100 036/100 Helloween - Keeper of the Seven Keys Pt.II

18.04.2023

METAL TOP 100

36/100 - Helloween – Keeper of the Seven Keys Pt. II

Noise - 1988

Ukažte mi někoho, kdo při komentování první "dýňové" trilogie šetří superlativy? Jak jsem již psal minule, třetí deska (prý) bývá pro kapelu zlomová. V případě Helloween to platilo do písmene. Úvodní trilogií se totiž uzavřela první epocha Kaie Hansena, (klidně ji říkejme Kaiova pětiletka), jenž byl bezesporu duší kapely (někdy si napíšeme o tom, jak a proč vznikla "I Want Out") a rovněž se také dokončil přerod Helloween od Speed metalové kapely v cosi, co se začalo označovat jako Power metal. Byť ona cesta byla nakonec poněkud klikatější…

Album samotné bylo vyvrcholením spolupráce bezesporu nejsilnější muzikantské sestavy v historii kapely, která toto monumentální dílo tvořila v průběhu května a června roku 1988 v Hannoverském Horus Sound Studiu. O autorství skladeb se podělila trojice Hansen – Weikath – Kiske. Za bedlivého produkčního dohledu Tommy Hansena a Tommy Newtona, (i když zde se v podání šéfa Noise Records Karla Walterbacha zcela naplnilo tvrzení o Panské lásce jež po zajících skáče), tak mohl v obalu Uwe Karczewskiho 29. srpna 1988 spatřit světlo světa poslední Helloweenský počin, který slavil úspěchy nejen v Evropě a Japonsku, ale rovněž i v USA.

Druhý díl "Strážců" je bezesporu ukázkou, jak můžete udělat perfektní desku z různorodě pojatých skladeb a troufám si tvrdit, že tato trilogie byla a je přesně tím, z čeho Helloween žijí dalších 35 let až dodnes. Btw. umíte si představit koncert, na kterém by nehráli skladby z těchto alb?

Michael Weikath o Keeper of The Seven Keys, Pt. I vs Pt. II:

"Je to jednoduché. Keeper I je nahrávka řízena Kai Hansenem a Keeper II Weikim. Jen bych byl raději, kdyby Keeper II měl stejně dobrou produkci jako Keeper I. Pro mě je to vždy velmi, velmi špatně, že II nezní jak jsem původně chtěl, protože Tommy Hansen to zvládl na Keeper I skvěle. On byl klíčem k úspěchu. Jenže na pracích při dokončování Keeper II byl zásadně omezován, protože Tommy Newton chtěl udělat mix sám. A nedovolil Tommymu Hansenovi do mixu zasahovat. Ten se tehdy docela rozzuřil a z projektu vystoupil. A opravdu byl naštvaný. Protože Tommy Newton byl kdysi jeho svým způsobem žák, že? Takže Tommy Newton chtěl převzít kompletní produkci a myslím, že tak nějak se v té době přecenil. Slyšel jsem jeho nedávné produkce a jsou docela dobré, ale v té době byl ještě plný očekávání a dotazoval se na příliš mnoho věcí na to, aby udělal záznam Keeper II sám. A kazilo to zvuk. A tak jsem velmi smutný z toho, jak nakonec vše dopadlo. Je samozřejmě fajn, že jsme postupem času udělali některé něco jako remixy, ale není to totéž. Tohle album se mělo dodělat pod rukama Tommyho Hansena…" 

Vytvořte si webové stránky zdarma!