METAL TOP 100 025/100 Black Sabbath – Master Of Reality

17.10.2023

METAL TOP 100

025/100 Black Sabbath – Master Of Reality

Vertigo 1971

Psal se rok 1971 a Black Sabbath byli v jednom kole, nahrávání a turné. Po pouhých dvou letech souvislé činnosti bandu se nacházeli ve stádiu zkušené kapely a možná právě to pracovní nasazení se kladně propsalo do vzájemných vztahů a kapelu jako celek utužilo. 

A právě v takovém rozpoložení začali Sabbati tvořit své třetí album "Master of Reality". Produkci si vzal znovu pod svá křídla Rodger Bain, ale vzhledem k tomu, že ač byli Sabbati Anglická kapela, jejich hlavní fanouškovský proud se nacházel v USA, zamířila kapela za nahráváním na renomovanou Hollywoodskou adresu, konkrétně do studií Record Plant v Los Angeles. 

I přes to, že bylo toto album nahráno během pouhého týdne, což bylo dosud nejdelší období, které skupina Sabbath strávila nahráváním, práce se evidentně podařila. Album "Master of Reality" se stalo komerčně druhým nejúspěšnějším počinem kapely a evidentně i v metalové historii zanechalo významnou stopu.

O tom, že celý proces tvorby alba probíhal skutečně "v poklusu" hovoří i fakt, na který si vzpomínal Geezer Butler a to ten, že proces schvalování legendárního coveru alba probíhal na letišti při přesunu mezi letadlem a limuzínou… 

Bill Ward o albu Master of Reality: 

"Master of Reality, když posloucháte tohle album, posloucháte kapelu, kapelu, která už byla celkem zkušená. Myslím, že jsme už měli za sebou alespoň jedno turné po světě, minimálně tři nebo čtyři turné po Americe a několik turné po Evropě. Takže kapela na albu Master of Reality byla kapela, která spolu žila a téměř každý den spolu hrála. Myslím tím, že jsme se nepouštěli od sebe. Takže s Masterem si myslím, že posloucháte určitý posun v hudebním umění. Ozzyho hlas, někdy... Myslím, že jeho hlas byl prostě neuvěřitelný. Takže existují některé diference, které bych nazval fyzickými rozdíly. Pravděpodobně jsme v té době dosáhli vrcholu toho, jak tvrdě jsme pracovali. 

A poté, co bylo Master of Reality dokončeno, bylo pro nás nutné si trochu odpočinout, protože jsme se opravdu dlouho nezastavili. Byli jsme na cestách, s přestávkami, tři roky. Vůbec jsme nezastavili práci. Pokud jde o zvuk tohoto alba, nahrávací postupy se mění, jak jistě víte. Mění se docela rychle. Vybavení, které jsme použili na Paranoid, v porovnání s vybavením, které jsme použili na Master of Reality, to byl zásadní rozdíl. Například Master of Reality bylo nahráno na 24stopé konzoli, což nás přivedlo téměř na úroveň Beatlů, zatímco Paranoid bylo nahráno pouze na osmistopé konzoli." 

Vytvořte si webové stránky zdarma!