METAL TOP 100 022/100 Mötley Crüe – Shout At The Devil
METAL TOP 100
022/100 Mötley Crüe – Shout At The Devil
Elektra 1983
Poté co chlapci z Mötley Crüe ze svých outfitů oklepali poslední zbytky punkového nánosu spojeného s jejich prvotinou "Too Fast for Love", pochopili kudy kráčí historie a přehodili výhybku směrem Hard&Heavy. A vůbec se s tím nemazali. Na svou dobu to kapela směrem k okultně temným tématům vzala pořádnou zkratkou. V roce 1983 už bylo totiž vše úplně jinak, než v době vzniku kapelní prvotiny a proto se pánové Neil, Mars, Sixx a Lee s producentem Tomem Wermanem vydali do Cherokee Studios v Hollywoodu připraveni narvat do svých fans pořádně přitvrzenou muziku. Album s vyraženým černým lesklým pentagramem na originálním přebalu neslo název "Shout At The Devil".
Mick Mars okolo sebe střílel řezavé riffy, Vince Neil chrčel a ječel a rytmická sekce šlapala jako promazaný pekelný stroj a ty texty… No uznejte, že "God Bless The Children Of The Beast" vážně není formulace, kterou byste pronášeli u rodinné večeře. Teda někdo možná jo, ale běžný to není ani dnes, natož v roce 1983.
Möttley Crüe rozhodně trumfli svou i tak dost podařenou prvotinu, záhy prodali přes 4 miliony kopií a začalo o nich být sakra slyšet. Jenže zahrávat si s temnými silami není jen tak. Turné po Státech absolvované v rámci Ozzyho "Bark At Thje Moon Tour" dopadlo jak dopadlo a následující evropské tour s Hanoi Rocks má na kontě také svůj temný šrám.
Nicméně "Shout At The Devil", která spatřila prodejní pulty prostřednictvím Elektra Records 26. září 1983 je jedno z nejlepších alb 80. let, jedno z nejlepších alb Mötley Crüe a stále jedno z nejlepších heavymetalových alb, která kdy byla nahrána. Ohromující úspěch, který bezpochyby obstál ve zkoušce času.
P.S. Říká se, že intro desky In The Beginning je záznamem hlasů Nikkiho Sixxe a Allistera Fienda, ale není to ani jeden z nich. Celé intro je výsledkem práce zvukového inženýra Geoffa Workmana.
Vince Neil o satanských obrazech na albu Shout at the Devil:
"Když srovnáte, jak jsme vypadali na zadní straně alba Too Fast for Love, a poté, jak vypadáme v rozbalovací části alba Shout at the Devil, jediný rozdíl spočíval v tom, že jsme měli víc peněz [smích]. Pokud se podíváte na fotografickou seanci při vytváření prvního alba, hned v následující verzi alba, která vyšla, byla fotografie nás s pentagramem v té makabrální scéně. Takže to bylo všechno nafoceno dávno předtím, než vyšlo Shout at the Devil."